Avati, Mario

Born in Monaco in 1921, he died in Paris in 2009.

Mario Avati was educated at l’École Nationale des Arts Décoratifs of Nice, and at l’École Nationale Supérieure des Beaux-Arts of Paris.

As a printmaker, he practiced all the techniques at the beginning. From 1957, he only used the mezzotint technique, exclusively in black until 1969, when he started to use colour. Mario Avati was almost the only contemporary French printmakers to use this technique.

“L’oeuvre gravé de Mario Avati” the most important bibliography of the artist, was prepared by the Bibliothèque des Arts de Paris. It is a catalogue raisonné in six volumes commented on by Roger Passeron.

Pain et confiture

Pain et confiture, 1982
Mezzotint print signed by the artist and numbered AP VI/XVI, 29 x 37,5 cm

Une théorie de domino

Une théorie de dominos, 1989, mezzotint print, 55/85, 37,5 x 29 cm

Pourquoi bleue?

Pourquoi bleue?, 1994 Mezzotint print, 7/85, 29 x 37,5 cm

Treize plus une

Treize plus une, 2002 Mezzotint, 18/18, 37,5 x 29 cm

La jeunesse de Mozart

La jeunesse de Mozart, 1989 Mezzotint print, 55/85, 29 x 37,5 cm

La cerise verte

1995
Mezzotint print signed by the artist

Number: 25/50 cm

37,5 x 29 cm (15″ x 11″)

With frame: 66 x 54 cm (26″ x 21″)

Perfect condition

La fraîcheur du Kiwi

La fraîcheur du Kiwi, 1984 Mezzotint, 28 x 38 cm

Les quatre saisons

Les quatre saisons, 1984 Mezzotint, AP VI/XII, 29 x 37,5 cm

15 juillet, onze heure vingt-sept

15 juillet, onze heure vingt-sept, 1999 Mezzotint, 50,5 x 40,5 cm

Chronique d’une nuit sans lune

Chronique d'une nuit sans lune, 1999 Mezzotint, 40,5 x 50,5 cm

La truite de Schubert

La truite de Schubert, 1986 Mezzotint, 40,5 x 50,5 cm

Des orchidées ce matin-là

Des orchidées ce matin-là, 1998 Mezzotint, 3e état, 50,5 x 40,5 cm

En bel équilibre

En bel équilibre, 2000 Mezzotint, 40,5 x 50,5 cm

Selon Nostradamus

Selon Nostradamus, 1998 Mezzotint, 50,5 x 40,5 cm

Photo with Mario Avati

Durind a visit to Mario Avati’s studio in Paris